giovedì 22 settembre 2011

Viaç a Crete/part 2

O volevi contâus inmò alc dai palaçs minoics di Crete.
Il prin che o ai visitât al è stât chel di Knossos, dongje dal cjâf luc de isule, la citadine di Heraklion (nord di Crete).
Dal sigûr al è stât il plui impuartant sedi in ordin di grandece sedi par vie de mitologjie che culì si è svilupade; al jere a stâ in chest palaç di fat il famôs re Minosse, fi di Zeus e Europe, sovran just e savi che al puartâ al massim splendôr il palaç te sô epoche.
La figure, pal plui mitologjiche ma cun cetancj elements che a fasin pensâ a un personaç esistît pardabon (ancje Tucidide al fevele di lui te sô opare "Guerra nel Peloponneso"), e je leade ancje al mît dal famôs taur che i jere stât mandât di Poseidon, par che lui lu sacrificàs in onôr dal diu dal mâr.
Ma stant che la bestie e jere masse biele, Minosse al decidè di no copâlu, stiçant cussì la rabie dal diu. Par punîlu alore Poseidon al fasè inemorà dal taur la femine di Minosse, Pasifae. Dal amôr dal taur e de principesse e nassè cussì une creature mieze om e mieze taur, il Minotaur.
La ricorence cussì ossessive de figure taurine te mitologjie greghe, e minoiche tal specific, e je leade al fat che il taur al jere considerât une bestie sacre; di fat, sedi tes pituris che tes costruzions, si cjate dispès la figure dai cuars, simbul dal dopli podê dal re, chel divin e chel temporâl.
Frecuentis a jerin ancje lis tauromachiis, o ben lis lotis rituâls cul taur che si fasevin in ocasion di fiestis o celebrazions.
Te foto achì us ai metût une piture famose cjatade propit a Knossos dulà che si viodin i oms saltâ sul taur.
al continue...

Nessun commento: