lunedì 8 settembre 2008

I Sabins / 1


Domenie o partìs par un gnûf sgjâf a Magliano Sabina, in provincie di Rieti, cul gno prof. di etruscologjie e antichitâts italichis Enrico Benelli (gno relatôr pe tesi!). Za di un 3 agns jo e i miei compagns di universitât o lin par cualchi setemane a sgjavâ intal teritori che al fo patrie dai antîcs Sabins, popolazion stanziade in chê zone che vuê e comprent su par jù la provincie di Rieti apont, e che e ve strets rapuarts cui Romans; pensait par esempli il famôs episodi dal rat des Sabinis, o la origjine di cualchi re di Rome, come Numa Pompilio e Anco Marcio, che e jerin apont Sabins.
Fint l’an passât o vin sgjavât a Colle del Forno, in comun di Montelibretti (prov. di Rome), une impuartante necropoli sabine, dulà che a son vignudis in lûs une cuarantine di tombis a cjamare, retaç di personaçs impuartants, in particolâr di vuerîrs, stant che si è cjatât armis e furniments pertinents propit a cheste categorie di personis.
No son mancjâts però ritrovaments di sepolturis femininis e ancje di chel personaç tant inomenât te antichitât: l’augure.
Ma di chest us fevelarai intal prossim post! =)

Inte foto une cjartine de Sabine antighe, cun indicadis lis popolazions dal centri Italie.

4 commenti:

thermonuke ha detto...

Ocjo a lis pantianis....

Venusia ha detto...

Thermo, lassin stâ lis pantianis va... =/

thermonuke ha detto...

el rat des sabinis... :-D

Venusia ha detto...

Sì sì o vevi capit, ma jo o intindevi lis pantianis che o vin intal convent dulà che o sin a durmì... =/