La Societât Furlane di Archeologjie e a presentât lis campagnis di sgjâf atuadis cheste Istât, dulà che si pues partecipâ come volontaris par vivi la esperience di archeolics. I sîts a son une vore interessants e diviers: Paestum, Cjastelîr di Gradiscje, Atimis (cjistiel superiôr e Sant Zorç) e Verzegnis (Cuel Mazéit). Us met achì il link cui programs.
Un puestut par fevelâ de mê grande passion di simpri, la archeologjie, ma no dome...
lunedì 26 maggio 2008
Sgjâfs in Friûl
La Societât Furlane di Archeologjie e a presentât lis campagnis di sgjâf atuadis cheste Istât, dulà che si pues partecipâ come volontaris par vivi la esperience di archeolics. I sîts a son une vore interessants e diviers: Paestum, Cjastelîr di Gradiscje, Atimis (cjistiel superiôr e Sant Zorç) e Verzegnis (Cuel Mazéit). Us met achì il link cui programs.
sabato 24 maggio 2008
...
Tra sagre, lavôr e apontaments no ai timp par curâ il gno blog in chei dîs a chi…
O speri di podê polsâ almancul lunis…
martedì 20 maggio 2008
Fieste a Vissandon!
sabato 17 maggio 2008
A dute culture!!
venerdì 16 maggio 2008
Setemane aquileiese
giovedì 15 maggio 2008
I sîts protostorics in Friûl
Tal prin coment us met dut il comunicât.
Te foto il sgjâf de Universitât dal Friûl tal cjastelîr di Grediscje di Sedean
martedì 13 maggio 2008
1000!
venerdì 9 maggio 2008
L'om preistoric in Friûl
Prins abitants in Friûl: ultimis scuviertis
Dott. Andrea Pessina
Codroip, 9 di Mai 2008
I prins pas dal om tai nestris teritoris a son avignûts tal Paleolitic Inferiôr, o ben tor i 450.000 agns indaûr. La prime robe di tignî a mens e je che l’om moderni al è rivât in Europe traviers la penisule balcaniche e che duncje la nestre regjon e je stade un pont di pasaç viers chê taliane; al è partant inevitabil rinvignî olmis di chês popolazions che si spostavin ben planc cirint puescj simpri gnûfs e di ben stâ. Il sît plui impuartant che o vin in regjon dilunc chest periodi di glaciazions (di fat e jere a pene finide la glaciazion Wörm) al è chel di Visogliano, dongje Triest, che al à tornât rescj umans dal om di Hildelberg (in particolâr cualchi dint e une mandibule); si tratin dai rescj plui antics in Italie. Chest ripâr al testemonee ancje une impuartante industrie litiche, durade almancul 100.000 agns. Ma chest al è ancje il periodi dal om di Neanderthal (caraterizât soredut da l’ûs di sepolturis, duncje cu la presince di une cualchi forme di religjositât); in Trentin e in Venit al è testemoneât fint a 1.300 metris di cuote. Chi in Friûl lis sôs olmis a son miôr documentadis in grotis o ripârs come intal Cjars: inte Grotta Pocala, indagade za tai agns Trente, a Divje Babe (Slovenie) dulà che a son stâts cjatâts femurs cun busis, forsit doprâts a mût di flaut,o ancjemò a Krapina (Croazie) dulà che il Neanderthal al praticave la scuoiadure di animâi. Ma il sît forsit plui impuartant e je la Caverne dai Ors a San Dorligo della Valle, che par milenis e je restade sigjilade di une frane: chest al à permetût di conservâ numerôs rescj di ors des cavernis, animâl considerât une vore impuartant in chê ete e chi forsit al vignive praticât une sorte di cult dal ors. In Venit impuartant al è il sît di Fumane, cun rescj ben conservâts e cun cetancj claps piturâts; intun adiriture si rive a cognossi une figure umane cuntun cjapiel (forsit la imagjine di un siaman). Par tornâ in Friûl e ai sîts dal Paleolitic Inferiôr vegnin segnalâts ancje chel di Busa della Villotta a Plan dal Cjaval, chel di Biarç (Vals dal Nadison) dulà che si son ben conservadis lis faunis che comprendin un grum di rescj di pes, inte zone colinâr, dongje il lâc di Ruvigne e ancje inte Basse dongje Muçane. Sui monts o cjatin sît di cjaçadôrs comprendûts tra i 8000 e i 5000 agns indaûr come inte conche di Sauris, Casera Festòns, Casera Jeluz, Pramuel; in chescj puescj a rivavin probabilmentri grups de Austrie, stant che l’aces di chê bande al jere plui agjil, e che a bivacavin culì par dopo tornâ a partî pe cjaçe viers zonis cun clime plui bon.
martedì 6 maggio 2008
Apontaments
Ai 16 di Mai, simpri aes 20.45, incuintri cul dr. Ludovico Rebaudo (gno prof. di archeologjie classiche!) sul teme: “Evoluzion de art de sculture in ete classiche in Friûl”.
Iscriviti a:
Commenti (Atom)
